Powered By Blogger

onsdag 1 maj 2013

Jättetrött....orkar inte med stoj och bus

Jag bloggar lite tidigare idag medan jag fortfarande är något så när pigg efter kvällsmaten. Jag hoppas att medicinen hjälper snart för jag är så himla trött hela tiden.... Pencillinet är jättestora tabletter som jag ska äta. Två tabletter två gånger om dagen. Matte delar på dom och stoppa in dem i falukorv så jag märker inte ens att jag käkar någon äcklig medicin....Dessutom får jag jättegod mat så aptiten är det inget större fel på egentligen......

Vi har varit ute på några kortare promenader idag.........


Här får jag beröm av Robban för att jag inte brydde mig om hundarna som passerade förbi trots att Casper var med oss en liten bit bort.. Jag måste ju vakta honom lite för han kan ju inte försvara sig.....även om nu matte säger att jag inte behöver bry mig om det.....Man vet aldrig vilka som dyker upp så jag känner att jag måste hålla koll.....



Casper upptäckte en massa spännande dofter vid fotbollsplanen precis som jag brukar göra....Där passerar ofta många hundar så det är spännande att gå förbi där.....Det finns alltid dofter som jag inte känner igen och som jag måste undersöka närmare....







Jag tycker faktiskt att Casper har varit lite lugnare idag....Skönt, för jag orkar inte med något bus och stoj......men dagen är ju inte slut ännu så man vet inte vad han hittar på senare....

Och vad gäller bus så blev jag jättetrött på katterna i natt. Matte hade köpt en ny klösbräda åt dom igår och jag vet inte vad de gjorde men de tyckte tydligen att den var jättekul som de härjade och stod i...Trodde aldrig att de skulle sluta.....Det var inte helt lätt att sova även om jag kände mig mer eller mindre medvetslös....

Nej, nu ska jag ta och vila en stund igen....Jag tror att Casper ska få sin kvällsmat nu. Han är fullkomligt galen i mat......Det värsta är att han brukar bli så uppspelt när han har käkat......Hoppas att han får gå ut efter maten så att han inte stör mig.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar